субота, 29 жовтня 2016 р.

Поради батькам майбутніх першокласників


Виживає не сильніший і розумніший,

а той, хто найкраще реагує на зміни,

                                           що відбуваються. 

                                                              Гордон Драйден



Вступ до школи і молодший шкільний вік є важливим етапом життєвого шляху дитини. Сьогодні в освіті є актуальним питання формування компетентності дитини – не тільки володіння нею певним багажем знань, а й уміння їх критично осмислити, продуктивно використовувати і самотужки поповнювати, збагачувати.

пʼятниця, 28 жовтня 2016 р.

Швидко пролетіли два роки


Ранковий гімн


Веселі будні


Творча лабораторія


Суцвіття "Лідер"


Перша вчителька


День народження суцвіття «Лідер»


Сценарій свята

День народження суцвіття «Лідер

Мета: захистити назву суцвіття; ознайомитися з різноманіттям професій, допомогти учням з визначенням профілю майбутньої роботи; виховувати патріотизм.


На проекторі зображення з Верховної Ради України. Звук реєстрації народних депутатів…

̶  Шановні депутати! Хвилиночку уваги. Сьогодні на повістці денній важливе питання. Нам необхідно провести шкільну реформу.

̶  Слово для доповіді надається першому оглядачу.

1 оглядач
̶ Шановні колеги! З кожним роком діти втрачають інтерес до навчання. Вони не розуміють, для чого це все потрібно. Їм усе важче визначитись із вибором майбутньої професії.

2 оглядач
̶ Закінчивши школу, діти опиняються перед невідомістю. Майбутню професію обирають, спираючись на думку батьків!

3 оглядач
̶  Що робити?! Ми зайшли в глухий кут! Діти – це наше майбутнє? Яка неприємність!!! Яка неприємність!!!

«Депутати» ходять по залу, тримаючись за голову...

Звучить пісня « Неприємність»

4 оглядач
̶  Шановні, пропоную вихід! У школах необхідно провести заняття з профорієнтації. І починати потрібно з початкових класів!!!

5 оглядач
̶  Чудова ідея!!!

6 оглядач
̶  Проведемо експеримент. Завітаємо на заняття в Ірпінську спеціалізовану школу №12.

Виходить учитель. Проводить заняття.

Учитель:

̶  Вибір майбутньої професії важливий етап у вашому житті. Сьогодні на занятті ми ознайомимось із найрозповсюдженнішими із них.

На проекторі зображення всіх професій, про які йде мова.

Зігріва сонце синь

Та яскраво світить.

Як же добре усім

Жити на цім світі!

А якщо промінь згас,

Хмари стали темні –

Навіть неприємність

Не засмутить нас./2р.


Дрібний дощик мрячить

З холодами в змові,

День новий збагатить

Барви кольорові.

Буде все у свій час – 

Скаржитись даремно –

Навіть неприємність

Не засмутить нас./2р.


Я всміхаюсь завжди,

Маю добрий настрій,

Не лякаюсь біди,

Нікому не заздрю,

А якщо в певний час

Хтось втрачає певність –

Навіть неприємність

Не засмутить нас./2р.

А

Архітектор – знають люди,

Заплановує споруди,

Проектує храми, парки

І мости, щоб люди

Тішитись могли.

Справа ця, вочевидь,

Є непроста.

а

Грунт удобрювати як? Де посіяти буряк?

Як рослини захищати, від хвороб їх лікувати?

Все в сільському господарстві агрономи знають,

І за це їх на селі дуже поважають

Б

Батько в мене – будівельник,

Він новий будує дім.

Коли виросту, то сяду

В кран підйомний поруч з ним.


В

Слоненяті чи качаті,

Котеняті чи курчаті

Дасть пігулку чи відвар

Друг тварин – ветеринар.



На проекторі уривок з мультфільма


Учні виконують пісню «Лікар Айболить»

Добрий лікар Айболить,

Він під деревом сидить.

Лікуватись йдуть до нього 

Всі звірята:

І корова, і жучок,

І їжак, і павучок,

і ведмідь, і бегемот,

і кошенята/ 2р.



Тут до лікаря шакал

На кобилі прискакав:

Ось вам, добрий Айболитю,

Телеграми.

Ви до Африки летіть,

Малюкам допоможіть.

В Лімпопо на вас

Чекають їхні мами/2р.


Г

Корисні копалини мрію шукати,

Для цього потрібно геологом стати.

Я влітку вивчаю, коли я в селі,

Властивості, склад і будову Землі.

Д

З вантажем ідуть машини,

із країни до країни,

І вже декілька ночей

не змикав шофер очей.

Він доставить в строк вантаж,

дальнобійник спритний наш.

Е

Став би я екскурсоводом,

Спілкувався б із народом,

По музею б я ходив,

Про мистецтво б говорив.


Є

Єгер – професія дуже цікава

Від браконьєрів ліси берегти.

Щоб ти з родиною в чудову діброву

Зміг би у будь-яку пору прийти.

Ж


В серпні почались жнива,

вже хліба дозріли.

Жнець працює день і ніч,

не шкодує сили.

Щоб були тобі й мені паляниці запашні.


З

Хто за рух відповідає,

розклад поїздів складає?

Залізничник, мій дідусь,

в нього я порядку вчусь. 


І

Історик вивчає події і дати,

Щоб шану героям Вітчизни віддати,

Хай дітям своїм перекажуть батьки

Про подвиг народу в воєнні роки,


Ї

Коней приборкує в цирку їздець,

Верхи він мчить по арені.

В залі шепочуть: «Який молодець!

Гарний в своєму натхненні».


К

Грім гримить, перекликається,

Аж здригається земля.

А до грому озивається

Чорна кузня коваля.


Тут куються блискавиці

Для небесних колісниць,

Тож коваль наш не боїться

Ні громів, ні блискавиць.

А.Качан

К

Щоб мандрувати,

Знайдемо ми ріку,

Човник збудуємо –

Хоча б невеличкий,

Станемо справжніми

Ми моряками.

Здрастуй, пригодо!

До зустрічі, мамо!



На проекторі уривок з мультфільма «Прогоди Врунгеля»
Виконується пісня – танець про капітана


К

Мрія кожного хлопчини –

це зіркові височини.

Космонавт у кораблі відлітає від Землі.

Та на жаль, іще ми діти, на ракеті щоб летіти.

Перші кроки

Посилаючи з неба сигнали,

Космонавти в зорі вогняній

Над Землею так довго літали,

Що відвикли ходити по ній.


Ось прибув корабель із орбіти,

І невміло, як діти малі,

Вони заново вчаться робити

Перші кроки по рідній землі.


Л

З понеділка по суботу

ходить лікар на роботу.

Якщо раптом захворію,

може вийти і в неділю.

Він мені призначить ліки,

перевірить горло, ніс,

Скаже їсти борщ і кашу, щоб одужав я й підріс!


Інсценівка вірша


Лікар

Моя лялька захворіла.

Болить горло – це ангіна,

Їсти бідна геть не може.

Лише лікар допоможе.

Одягну халатик білий,

Лялька вже на карантині.

Візьму ложечку і гляну

Як там горлечко у лялі.

Чай з малиною зроблю,

Ним температуру зб'ю,

Покладу я меду ложку –

Хворій полегшає трошки.

Я укол робить не вмію,

Краще молока нагрію.

Все, пройшла уже ангіна.

Можемо гуляти сміло.


М

Службу державну митник несе,

Зайвого злодій не провезе,

Що у валізах, в вантажних вагонах

Перевіряють люди в погонах.


На проекторі відео з київського метрополітену


М

Гукає «М» усім, усім: «ласкаво просимо в наш дім!»

Гостинно в двері заклика…

І потекла людей ріка. Спішать дорослі й малюки –

Цокочуть тільки каблуки,

Біжать гуртом усі до нас...

Метро відкрилося у нас!

Сміється сонечко вгорі.

В метро вбігають школярі,

І я до них стаю в рядок,

В руках у кожного квиток,

Ми на доріжку йдем мерщій

І зупиняємось на ній,

Ми тільки стоїмо, і все,

А ця доріжка нас везе.

Та це вже не доріжка, ні,

А сходи стали чарівні.

Везуть донизу нас усіх,

А нам і боязко, і сміх.



В палац заходимо новий, –

Тут мармур біло – голубий,

Горять світильників вогні, –

Чи не ввижається мені?

Та хто це смиче за рукав?

Аж татко: – Де це ти пропав?

Ходім, синочку, час не жда,

Дивися, поїзд наш іде.

Загуркотіло щось, як грім –

I вже ми в поїзді новім,

Підземним поїздом метро

Мчимо на станцію «Дніпро»


Н

На роботі мама й тато,

а я з нянею сиджу,

В неї досвіду багато,

з нею змалку я дружу,

Погуляє, нагодує

і до школи підготує.


О

Охоронець уважний ходить біля вітрин,

За порядком пильнує в супермаркеті він.



П

На виклик пожежна машина летить,

Сміливий пожежник в кабіні сидить.

Його телефон «01» люди знають,

І в разі пожежі завжди викликають.


П

Вміє справно рахувати,

Людям здачу видавати.

Зошит, книгу, олівець

Видає нам продавець.



Р

Із іншої країни він репортаж веде,

Наш репортер кмітливий

цікаве скрізь знайде.


С

В саду працює садівник:

дерева обгортає,

Кущам він форму придає,

троянди поливає.

Створив він затишок в саду,

охоче я туди іду.



Інсценівка вірша «Маленький стиліст»

Вмию рано-вранці личко,

В руки гребінець візьму

І волосся розчешу.

Заплету собі косичку.

Стрічка раз і стрічка два –

Вже й заплетена коса.

Може хвостик буде краще?

Чи розчешуся інакше?

Заколки й гумки повиймаю,

На волосся почіпляю.

Далі я відкрию скарб –

Дзеркальце, помаду, лак…

Поки мама це не бачить –

Стану трішечки інакша.

Розмалюю і себе,

І маленьке дзеркальце…

Мама мені личко мила,

Дзеркальце й сама помила.

Завтра знову я пограюсь,

А тепер слати лягаю.

Т

Якщо дуже поспішаю,

то таксі я викликаю;

Хай таксист по місту мчить,

доберуся я за мить.


Т

Земля кружляє у космічнім вальсі.

Вітри галактик – вічні скрипалі.

Гармонія крізь тугу дисонансів

Проносить ритми танцю по землі.

І не паркет, зачовганий до глянцю,

Не долівки; налиті до чобіт, –

Вже вся планета – п’єдестал для танцю,

Де сходять вальси з голубих орбіт.



Учні виконують ритмічний танець


У

Прийдуть до школи діти малі

Там їх зустрінуть учителі,

Будуть навчати читати, писати

І один одному допомагати


Ф

Нам фото на пам'ять фотограф зробив,

І нашу родину він там відтворив.

Нехай дуже швидко минають роки,

На фото родинне дивлюсь залюбки.

Х

Художник чудові картини малює,

В музеї милуюсь пейзажами я,

Там рідна природа, річки і долини,

Лани золоті, Україна моя!


Ц

До цирюльника ходила,

Модну зачіску робила.

Волосся стало чепурне –

Ви не впізнаєте мене!


Ч

Чобітки чоботарю я свої не подарю.

Хай він їх відремонтує, до зими їх підготує,

Тепло взуюсь, одягнуся,

на ґринджолах прокачуся.


Ш

Шахтар – професія складна,

дитина кожна знає.

Вугілля для країни він в шахті добуває,

Працює він з наснагою – ми вдячні із повагою.


Ю

Знає він обов’язки, знає всі права,

Це юрист досвідчений – світла голова.

Він закони пояснить у своїй країні.

Зможе він допомогти будь-якій людині.


Я

Полюбуйтесь на спортсмена,

На засмаглого яхтсмена,

Він сміливий та моторний,

Трюк він робить неповторний.



Ь

Є професій так багато:

Мама – кухар, слюсар тато.

А я б в пекарні працював,

І хліб м’якенький випікав.



Чим пахнуть ремесла?

Мають ремесла свої аромати:

Тістом в пекарні пахне, малята.

Мимо столярні пройдете зрана –

Гостро запахне стружка духмяна.

Лаком і фарбою пахне маляр,

Цеглою – муляр, замазкою – скляр.

Куртка шоферська пахне бензином,

Одяг робочий – мастилом машинним.

Пахне кондитер мускатами, тминами.

Лікар – аптекою і вітамінами.

А хлібороби, що ходять за плугом,

Пахнуть чорноземом, полем і лугом.

Морем і рибою пахне рибак…

Тільки неробство не пахне ніяк.

Ледар пахтиться духами старанно,

Та пахне він, діти, усе ж препогано

Джанні Родарі



Звучить пісня «Ми дружнії хлоп’ята»



Школа – це важка робота, 

Тому в школу й неохота.

Хоч перерви там, як свято! 

Можна бігати й стрибати,

На перерву я б ходив,

Ще й пісні веселі вчив...


А я хочу неодмінно!

Й буду вчитися відмінно!

Треба вчитись з юних літ, 

Щоб пізнати білий світ.



Бо знання – велика сила,

Що дає людині крила. 

Мама каже, що наука – 

Успіхові запорука.



Є незвичайна в нас Роксоланія – країна. 

Із нею нам у ногу з часом йти,

У ній усе є, щоб рости невпинно, 

Щоб жити, розвиватися й цвісти.



Тут є відділення такі різноманітні,

У них для учнів є умови, хоч куди!

Такої іншої країни в цілім світі 

Ти не знайдеш, хоч би й хотів знайти.



Тому й приймаються малята,

Які готові дружно всі до нас прийти, .

Але не просто так – через посвяту, 

Щоб потім рухатись до гідної мети.



Така школа нам підходить,

Тут навчатись – не зашкодить.

З гордість повідомляємо ми,

Що входимо в її ряди.



А щоб краще нам навчалось, 

Впевненіше почувалось, 

Просим благословення у бітьків: 

У мамусь і татусів.


Виступи батьків

Нема ніде таких людей,

Щоб все на світі знали.

Але нема й між нас таких,

Щоб зроду не питали.

Тому і ти отак дарма

Не гай часу ніколи,

Читай, питай, учись, дивуйсь,

Щодня іди до школи.



Бо школа вам дає знання,

Вчить світ цей пізнавати.

Щоб ви ішли не навмання,

А вміли працювати.

Добро творили на Землі

І відкриття робили.

І поки в школі ви, малі,

Щоб всі науки вчили.



Бо це потрібно для життя,

Науки треба знати.

Усе робити до пуття

Та світ наш пізнавати.

А світ, як казка, дивосвіт!

Земля, немов перлина.

Тож пізнавати з юних літ

Повинна світ дитина.



Багато людині потрібно здолати,

Навчитись, пізнати, створити себе.

Та найголовніше – людиною стати,

Хай праведний шлях у майбутнє веде.

Ви світ пізнаєте, вчитеся дружити,

Співати, творити, літати у сні,



Вчитеся людей і себе розуміти,

Щоб помисли чисті були, і ясні.

Щоб йшли до людей ви завжди з добротою,

І сонце яскраве у душах цвіло.

Багато навчитись нам треба з тобою,

Щоб правди насіння в житті проросло.



Батьки виконують пісню



Виростайте, діти, наші соколята,

Вас життя чекає нове і багате.

З вами завжди будуть поряд мандрувати

Любі батьки ваші та рідная хата.

А якщо спіткає горе і невдача,

І серденько ваше в розпачі заплаче,

Рук не опускайте, знайдіть в собі сили

На ноги піднятись, труднощі осилить.




Дякуємо за настанову.

Ми будемо прагнути лише до кращого. 

Ми будемо намагатися вас радувати щодня 

своїми досягненнями.

Ми зробимо все, щоб ви нами гордилися, 

Адже ми – суцвіття «ЛІДЕР» і ми вважаємо:

«ЯКЩО БУТИ – ТО КРАЩИМИ!!!»



Звучить пісня «Дивно усе в цьому світі прекрасному»



На проекторі відеоролик про життя класу

Дивно усе в цьому світі прекрасному:

Є лиш мить, ось пора золота.

Є лише мить між минулим і майбуттям,

Сам вона зветься просто життям.

Тут живемо, тут самі обираємо

Стежку життя, по якій нам іти.

Тож пам’ятай: світ важкий, але правильний,

Свою зорю віднайдеш тільки ти.

Може, життя пролетить в невідомості.

Щастя – це що? Лиш тонесенька мить.

Все, чим живу, що ціную на світі я,

Вміститься в мить, неповторну цю мить.


Анкета для батьків першокласників


Анкета для батьків першокласників

( Запишіть дані про Вашу дитину)


Прізвище ____________________________ім’я_________________________________

По батькові_______________________________________________________________

Дата народження__________________________________________________________

Чорнобильське посвідчення (номер, дата видачі)________________________________

Нахили та здібності дитини__________________________________________________

_________________________________________________________________________

Заняття в гуртках та секціях_________________________________________________

Чи має постійні обов’язки?Які?_______________________________________________

_________________________________________________________________________


Які риси характеру дитини Вам подобаються?__________________________________

_________________________________________________________________________

Що Вас турбує в поведінці дитини?____________________________________________

_________________________________________________________________________

Чи є брати і сестри? (вказати імена і вік)_______________________________________

_________________________________________________________________________




Батько:



Прізвище ________________________________________________________________


Ім’я______________________________________________________________________


По батькові_______________________________________________________________


№ телефону______________________________________________________________


Адреса проживання________________________________________________________



Мати:



Прізвище_________________________________________________________________


Ім’я______________________________________________________________________


По батькові_______________________________________________________________


№ телефону______________________________________________________________




1. Хто для дитини є авторитетом?____________________________________________


2. Які засоби впливу на Вашу дитину є найбільш доцільними?

_________________________________________________________________________


3. Чи має дитина навички самообслуговування?

_________________________________________________________________________


4. Які особливості характеру слід врахувати?

_________________________________________________________________________


5. Стан здоров’я дитини ( диспансерний облік, профіль)

_________________________________________________________________________


6. Пільги (багатодітні, малозабезпечені, напівсироти, сироти, дитина-інвалід, усиновлений, прийомна дитина, діти, батьки яких є учасниками бойових дій або демобілізовані з АТО, тощо)

_________________________________________________________________________



7. Потреба в ГПД__________________________________________________________


8. З ким із батьків частіше співпрацюватиме учитель?

_________________________________________________________________________


9. Чи бажали б бути в класному батьківському комітеті?

_________________________________________________________________________


10. Яку допомогу можете надавати у класі, школі?

_________________________________________________________________________


11. Особисті побажання
_______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Урок української мови, 3 клас


Тема: Правопис ненаголошених е, и в корені слова



Мета: навчити дітей правильно вимовляти і писати слова з ненаголошеними е, и в корені слова; підбирати перевірні слова для написання слів з ненаголошеними е, и в корені слова; користуватися орфографічними словниками. Вчити самостійно здобувати інформацію та доносити в доступній формі учням класу. Розвивати самостійність, комунікативність, відповідальність. Виховувати почуття відповідальності, колективізму.


Урок математики, 1 клас

Тема: Ознайомлення з термінами доданок, сума. Складання прикладів на додавання.Повторення складу вивчених чисел. Розпізнавання геометричних фігур.

Мета: розкрити зміст дії додавання; ознайомити учнів з компонентами дії додавання – доданками, сумо; продовжити формувати вміння складати приклади на додавання; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
̶            Сьогодні до нас на урок завітала Мудра Сова. У Мудрої Сови є своя «Лісова школа» і вона теж навчає маленьких звіряток. Сова знає, що ви вже вивчили склад чисел в межах 10, а тому їй дуже хочеться побачити, як би навчилися рахувати, порівнювати числа, чи вмієте ви розрізняти геометричні фігури. Якщо ви задовольните бажання Сови, вона розповість вам дещо нове і цікаве про дію додавання.

ІІІ. Актуалізація знань учнів
1. Каліграфічна хвилинка
̶            За каліграфічну хвилинку ми візьмемо окуляри Мудрої Сови. З яких геометричних фігур складені окуляри? (два кола, пряма – перетинка, дві дужки)
















2. Самостійна робота
̶            Мудра Сова задоволена. Тепер вона хоче перевірити чи орієнтуєтесь ви в ряді натуральних чисел.
̶            Запишіть числа від 3 до 10.
̶            Запишіть число, що йде за числом 7.
̶            Запишіть число, що передує числу 5.
̶            Запишіть «сусідів» числа 9.
Перевірка роботи.

3. Робота з індивідуальними картками
̶            А Мудра Сова підготувала для вас завдання. Візьміть аркуші, щолежать на краго парти. Завдання відрізняються: у хлопчиків один варіант, а в дівчаток – інший.
Виконання завдань з подальшою перевіркою. Кожне завдання озвучує окремий учень.
4. Фізкультхвилинка

ІV. Вивчення нового матеріалу
̶            До нашої Сови завітали учні: Вовчик, Лиска, Зайченя, Їжачок.
̶            Складіть вираз на додавання, використовуючи наших героїв.
2+2=4                           3+1=4
̶            А тепер таємниця від Мудрої Сови. Числа при додаванні мають свою назву і їх назва пов'язана з самою дією. Так, як дія називається додавання, числа, які ми додаємо називатимуться доданки. Скільки чисел ми додаємо? Тому 3 – це перший доданок, 1 – це другий доданок. А результат обчислення – сума. Назвіть число, що вказує на суму чисел.

V. Закріплення нового матеріалу

̶            
Щоб закріпити здобуті знання, пограємо в дешифратор.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
и
і
р
б
с
к
т
ч
л
а

1
+
4
=
5
с
1
+
1
=
2
і
3
+
3
=
6
к
                          



           
     Учні по черзі обчислюють вирази, підбирають літеру, називають компоненти дії додавання.

2.Робота за числовим відрізком
̶            Обчислення можна робити не лише знаючи склад чисел, а й навіт просто маючи лінійку.
̶        -     Візьміть свої лінійки і перевіримо правильність деяких виразів. Гак, щоб перевірити перший вираз поставте ручку на цифру 4 і прорахуйте праворуч п'ять разів. На якому числі ви зупинились?
̶           -  Запам'ятайте, коли ми додаємо, то обов'язково рухатись потрібноправоруч по числовому відрізку.
Виконання кількох обчислень.

VІ. Підсумок уроку

4
+
5
=
9
л
1
+
0
=
1
и
3
+
2
=
5
с
2
+
6
=
8
ч
4
+
6
=
10
а
2
+
3
=
5
с






̶  Про що нове вам повідала Мудра Сова?

̶  Які види роботи ми застосовувати на уроці?

̶  Що вам сподобалось найбільше?