Інтерактивні вправи



Технологія «Акваріум»

Урок українського читання, 3-й клас.

Тема: Українська народна казка «Кривенька качечка».



Учням пропонується розділитися на групи за переконаннями у тому, хто винен в такій розв’язці казки:

І група – дівчина;

ІІ група – дід з бабою;

ІІІ – обставини.

Решта учнів залишаються слухачами. Кожна група обговорює аргументи на захист свого вибору. Слухачі віддають перевагу найбільш переконливим аргументами.




Технологія «Метод Пресс»

Українська мова, 4-й клас.

Тема: Однорідні члени речення.



Чотири пари працюють одночасно. Перед кожною стоїть завдання відповідати на поставлене запитання виключно за поданим кліше:



1-ша пара – «Я вважаю, що...»



2-га пара – «...тому, що....»



3-тя пара – «...наприклад...»



4-та пара – «Таким чином...»



Отже, міркування набуває такого вигляду:



- Я вважаю, що ці члени речення с однорідними, тому що вони відповідають на одне й те саме питання й залежать від одного й того ж слова.




Технологія «Ситуативне моделювання. Гра-експромп «Пожежа»

Урок природознавства, 3-й клас.

Тема. Ланцюг живлення.



Клас ділиться на групи з умовними ролями в кожній:

̶   «Рослини» (дерева, пшениця, квіти-волошки);

̶  «Рослиноїднітварини» (ховрах, грак, заєць);

̶  «Хижі тварини» (їжак, вовк, лисиця).



Діти з «Новин телебачення» отримують інформацію про пожежу та її наслідки для сільського господарства регіону й починають «реагувати на повідомлення», виконуючи свої ролі.Потім збираються в свої групи й вирішують проблему.

Після обговорення ситуації виходять з ролей:

̶  Як ви почувалися в тій чи іншій ролі?

̶  Що подобалося під час гри, що ні?

̶  Чи бували ви самі в подібній ситуації?

̶  Чи була вирішена проблема? Чому? Як?

̶  Яку іншу лінію поведінки можна було б виробити?

̶  Яким чином цей досвід може вплинути на ваше подальше життя?

Технологія «Два – чотири – всі разом»


Урок природознавства, 3-й клас.


Тема. Вода. Властивості води. Підсумковий урок.



Пари отримують завдання: сформулювати запитання-відповіді, які б розкривали зміст основних понять, положень, законів розділу «Вода», і розташувати їх у логічній послідовності, обов’язково дійшовши згоди.
Пари об’єднуються в четвірки. Завдання: порівняти результати попередньої роботи, побудувавши спільно логічну послідовність запитань з розділу, дійшовши згоди.



Кожна четвірка повинна сформулювати одне запитання-відповідь, яке відображає основний зміст розділу, записати його на дошці. Працює весь клас, діти вилучають «слабкі ланки», залишаючи основні.



Технологія «Дерево рішень»


Урок математики, 4-й клас.


Тема. Дія додавання. Закони додавання.




На дошці окремі аркуші паперу з написаними на них законами додавання й висновками з кожного. У центрі намальоване дерево.

Завдання 1. Обрати із запропонованих записів ті, які ви вважаєте «коренями» дерева, і ті, які ви вважаєте його «плодами». Відповідно розмістити картки під деревом і на його кроні.

Завдання 2. Обговорити свої дії в парах, дійти до суті дії додавання на прикладі натурального ряду чисел.






Технологія «Акваріум»

Урок математичної логіки, 4-й клас.



Інколи існує кілька шляхів розв’язання логічної задачі, тому клас ділиться на 2-4 групи. Одна з груп сідає в центрі класу й утворює своє маленьке коло. Учасники цієї групи обговорюють свій варіант розв’язання задачі, використовуючи метод дискусії (3-5 хвилин). Інші учні класу слухають, не втручаючись у хід обговорення. Потім кожна група, по черзі займаючи місця в центрі класу, пропонує свій варіант розв'язання задачі. Обирається найбільш раціональний варіант.





Підбиття підсумків (рефлексія)



1. Припинення діяльності (з можливістю продовження роботи).



2. Відновлення послідовності виконаних дій (навіть незначних).



3. Вивчення відтвореної послідовності дій з точки зору їх ефективності, продуктивності, відповідності поставленим завданням.



4. Виявлення і формулювання результатів рефлексії:



̶  предметна продукція діяльності (ідеї, пропозиції, закономірності, відповіді на запитання);

̶  способи, які використовувалися чи створювалися в ході діяльності;

̶  гіпотези щодо майбутньої діяльності. Рефлексія може подаватися у вигляді малюнків, схем, графіків.

Технологія проведення підсумкового етапу.

І стадія:

̶  використовуйте відкриті запитання: як?, чому?, що?;

̶  виражайте почуття;

̶  наполягайте на описовому характері коментарів;

̶  говоріть про реально зроблене.

ІІ стадія:

̶  запитуйте про причини: чому?, як?, хто?;\

̶  заглибтеся у відповіді: чому його немає?, що було б, якби?;

̶  шукайте альтернативні теорії;

̶  доберіть інші приклади;

̶  наведіть думки незалежних експертів.

ІІІ стадія:

̶ домагайтеся, щоб учні взяли на себе зобов’язання щодо подальших дій.

Урок читання, 3-й клас

Тема. Вавилонська вежа.


Хід рефлексії.

1. Вислуховування коротких коментарів спостерігачів, які оцінюють аргументи, активність та дотримання правил проведення дискусій як групами, так і окремими учнями.

2. Взаємооцінювання.

3. Самооцінювання.


Урок української мови, 4-й клас


Тема. Відмінки іменників.


І стадія:

̶  З якими граматичними поняттями працювали на уроці?

̶  Скільки відмінків існує в українській мові?

̶  Що ми враховуємо, коли визначаємо відмінок іменника?


̶  Які питання ставляться до називного відмінка? Тощо.

ІІ стадія:

̶  Чому саме так назвали відмінки?

̶  Чому кличний відмінок не має питань?

̶  Які допоміжні дієслова застосовувались лід засвоєння відмінків?

̶  Де найчастіше зустрічаються іменники в кличному відмінку?

ІІІ стадія:

̶  Чи можна провідміняти іменник, не запам’ятавши назву відмінка, питання до нього?

̶  Згідно з цим, що, на вашу думку, від вас вимагають?

̶  Де зустрічається правильне написання кличної форми?

Урок природознавства, 3-й клас

Тема. Охорона природи. Чисте довкілля.


Дітям пропонується підготовлена вчителем сторінка «Мої думки».



Завдання: закінчити речення одним із варіантів відповіді.



1. На мою думку, проблеми охорони природи виникли тому, що(зростає чисельність населення, людство споживає занадто багато природних ресурсів, Земля надто мала, можливості природи обмежені.



2. На мою думку, основними чинниками недбалого ставлення до природи є (розвиток науки і виробництва, втручання в глибини Землі, порушення екологічноїрівноваги, забруднення космічного простору).



3. На мою думку, виробництво весь час потрібно (обмежувати, нарощувати. удосконалювати).


4. На мою думку, гло6альні екологічні проблеми мене (не стосуються, безпосередньо стосуються, залежать від моїх дій).

5. … Наступна інтерактивна технологія – «Опрацювання матеріалів газет та журналів».


Урок математики, 4-й клас

Тема. Площа прямокутника.

Запитання вчителя:



̶  Що треба знати,на вашу думку, щоб знайти площу прямокутника?



На дошці записуються всі ідеї дітей. Жодна з них не відкидається, не критикується вже записана, дозволяється розвивати попередні ідеї.





Можливі відповіді дітей:



̶  Щоб знайти площу прямокутника досить знань про периметр.

̶  Необхідно знати довжину всіх сторін.

̶  Необхідно знати довжину двох сторін.

̶  Необхідно знати перетворення іменованих чисел.

̶  Необхідно знати таблицю мір довжини.




Урок української мови, 3-й клас 

Тема. Стилі мовлення.


На партах журнал «Пізнайко», будь-яка газета послуг та оголошень, дитяча енциклопедія.

Завдання: ознайомитися з виділеними вчителем текстами.

Запитання вчителя:

̶  Як ви вважаєте, що нового ми дізнаємося про текст?

Можливі відповіді дітей:

̶  Одиниця мовлення у всіх виданнях – текст.

̶  В одних текстах застосовуються художні засоби, в інших – ні.

̶  Мова текстів буває різною.

Мотиваційний висновок:

̶  Отже, сьогодні ми будемо працювати над стилями мовлення.





Урок основ безпеки життя, 3-й клас

Тема. Вступний урок до курсу.


Очікувані результати уроку. Після цього уроку учні зможуть:

̶  пояснювати, що таке правила і яку роль вони відіграють у житті людей;

̶  набути навичок роботи в малих групах;

̶  визначити своє ставлення до ролі правил у житті.







Комбінаторні задачі




Алгоритм розв'язання
Прапори

Відео проведення вправи

Немає коментарів:

Дописати коментар