Урок математики, 1 клас
Тема: Ознайомлення з термінами доданок, сума. Складання прикладів на додавання.Повторення складу вивчених чисел. Розпізнавання геометричних фігур.
Мета: розкрити зміст дії додавання; ознайомити учнів з компонентами дії додавання – доданками, сумо; продовжити формувати вміння складати приклади на додавання; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми і мети
уроку
̶
Сьогодні до нас на урок завітала
Мудра Сова. У Мудрої Сови є своя «Лісова школа» і вона теж навчає маленьких
звіряток. Сова знає, що ви вже вивчили склад чисел в межах 10, а тому їй дуже
хочеться побачити, як би навчилися рахувати, порівнювати числа, чи вмієте ви
розрізняти геометричні фігури. Якщо ви задовольните бажання Сови, вона
розповість вам дещо нове і цікаве про дію додавання.
ІІІ. Актуалізація знань учнів
1.
Каліграфічна хвилинка
̶
За каліграфічну хвилинку ми візьмемо окуляри Мудрої Сови.
З яких геометричних фігур складені окуляри? (два кола, пряма – перетинка, дві
дужки)
2.
Самостійна робота
̶
Мудра Сова задоволена. Тепер
вона хоче перевірити чи орієнтуєтесь ви в ряді натуральних чисел.
̶
Запишіть числа від 3 до 10.
̶
Запишіть число, що йде за числом 7.
̶
Запишіть число, що передує
числу 5.
̶
Запишіть «сусідів»
числа 9.
Перевірка
роботи.
3. Робота з
індивідуальними картками
̶
А Мудра Сова підготувала для вас завдання. Візьміть
аркуші, щолежать на краго парти. Завдання відрізняються: у хлопчиків один
варіант, а в дівчаток – інший.
Виконання
завдань з подальшою перевіркою. Кожне завдання озвучує окремий учень.
4.
Фізкультхвилинка
ІV.
Вивчення нового матеріалу
̶
До нашої Сови завітали учні: Вовчик, Лиска, Зайченя, Їжачок.
̶
Складіть вираз на додавання, використовуючи наших героїв.
2+2=4 3+1=4
̶
А тепер таємниця від Мудрої Сови. Числа при додаванні
мають свою назву і їх назва пов'язана з самою дією. Так, як дія називається
додавання, числа, які ми додаємо називатимуться доданки. Скільки чисел ми
додаємо? Тому 3 – це перший доданок, 1 – це другий доданок. А результат
обчислення – сума. Назвіть число, що вказує на суму чисел.
V.
Закріплення нового матеріалу
̶
Щоб закріпити здобуті знання, пограємо в дешифратор.
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
и
|
і
|
р
|
б
|
с
|
к
|
т
|
ч
|
л
|
а
|
1
|
+
|
4
|
=
|
5
|
с
|
1
|
+
|
1
|
=
|
2
|
і
|
3
|
+
|
3
|
=
|
6
|
к
|
Учні по
черзі обчислюють вирази, підбирають літеру, називають компоненти дії додавання.
2.Робота за
числовим відрізком
̶
Обчислення можна робити не лише знаючи склад чисел, а й
навіт просто маючи лінійку.
̶ - Візьміть свої лінійки і перевіримо правильність деяких
виразів. Гак, щоб перевірити перший вираз поставте ручку на цифру 4 і
прорахуйте праворуч п'ять разів. На якому числі ви зупинились?
̶ - Запам'ятайте, коли ми додаємо, то обов'язково рухатись
потрібноправоруч по числовому відрізку.
Виконання
кількох обчислень.
VІ.
Підсумок уроку
4
|
+
|
5
|
=
|
9
|
л
|
1
|
+
|
0
|
=
|
1
|
и
|
3
|
+
|
2
|
=
|
5
|
с
|
2
|
+
|
6
|
=
|
8
|
ч
|
4
|
+
|
6
|
=
|
10
|
а
|
2
|
+
|
3
|
=
|
5
|
с
|
̶ Про що нове вам повідала Мудра Сова?
̶ Які види роботи ми застосовувати на уроці?
̶ Що вам сподобалось найбільше?
Немає коментарів:
Дописати коментар