пʼятниця, 28 жовтня 2016 р.

Урок української мови, 2 клас


Урок української мови, 2 клас

«Узагальнення знань з теми «Речення»

Мета: закріпити знання, набуті під час вивчення теми «Речення»; продовжувати розвивати вміння розрізняти типи речень, визначати граматичну основу, правильно інтонувати та поширювати речення; виховувати спостережливість, уяву, інтерес до мови.

І. Оголошення теми і мети уроку

̶            Діти, сьогодні Мова із Суржиком надіслали повідомлення з сюрпризом. Але, щоб прочитати повідомлення нам потрібно стати дешифратором.
Речення повідомлення поставлені в невірному порядку. Завдання дітей відновити порядок речень і прочитати повідомлення.

«Любі друзі!»
Ви успішно засвоїли тему речення. І тому ми з Суржиком вирішили вас винагородити. Але, щоб в повній мірі насолодитися нашим сюрпризом, вам необхідно довести, що з реченням ви на ти.
Бажаємо успіху!»


̶            Отже, ми маємо підсумувати знання з розділу «Речення».


II. Актуалізація знань

̶            Діти, що ми щойно прочитали? (Лист, повідомлення)
̶            Чи можемо ми сказати, що це текст?
̶            Доведіть. (Діти називають ознаки тексту)
̶            Які речення в цьому тексті?

1. Каліграфічна хвилинка
̶            Запишіть каліграфічно звертання. (Любі друзі!)

ІІІ. Основна частина

̶            Молодці! Сюрприз від Мови із Суржиком ви заслужили. Це мультфільм «Маша і Ведмідь».
Вмикаю уривок з мультфільму, але без звука.
̶            Цікаво так дивитися? Давайте ми озвучимо побачений мультфільм.
(Діти складають розповідні речення за змістом)
̶            Визначте граматичну основу речень. (Слухання відповідей)
̶            А тепер, перебудуйте свої речення в спонукальні, питальні.

1. Фізкультхвилинка
Зарядка з мультимедійного підручника «Українська мова 2 клас»

2. Встановлення зв’язку слів у реченні
̶            Доки Мова із Суржиком ладнають звук у мультфільмі, давайте виконаємо ще одну цікаву вправу.
Вправа з мультимедійного підручника

Верба миє гілля у хвилях.
Верба (що робить?) миє,
миє (що?) гілля,
миє (у чому?) у хвилях.

Подув теплий вітер.
Вітер (що зробив?) подув, вітер (який?) теплий,
подув (що?) вітер.

̶            Який можна зробити висновок на основі словосполучень вітер (що робив?) подув, подув (що?) вітер.
̶            Так, можна ставити питання як від підмета до присудка, так і навпаки. Такий зв’язок мають лише головні члени речення.
̶            Який заголовок міг би мати твір з такими реченнями?

3. Побудова речень за схемами
̶            Мова із Суржиком продовжують налагоджувати звук у мультфільмі і вони побачили такі проводочки, на що вони схожі?
___________    ____________   … .
                          ____________  

  _____________        _________.
      _____________

̶            Так, це схоже на моделі речень. Давайте побудуємо речення за такими моделями.
Учні записують кілька варіантів у зошит.


IV. Підсумок уроку

̶            Мова із Суржиком нарешті полагодили звук у нашому мультфільмі, і ми можемо насолодитись переглядом. Проте нам потрібно піднятися сходами. Для того, щоб піднятися сходами, поширте речення на чотири слова.
Сніг іде.                        Діти пішли.

На перерві показую дітям мультфільм.

Немає коментарів:

Дописати коментар