Урок української мови, 2 клас
«Узагальнення знань з теми «Речення»
Мета: закріпити знання, набуті під час вивчення теми «Речення»; продовжувати розвивати вміння розрізняти типи речень, визначати граматичну основу, правильно інтонувати та поширювати речення; виховувати спостережливість, уяву, інтерес до мови.
І. Оголошення теми і мети уроку
̶
Діти, сьогодні Мова
із Суржиком надіслали повідомлення з сюрпризом. Але, щоб прочитати повідомлення
нам потрібно стати дешифратором.
Речення повідомлення поставлені в невірному порядку.
Завдання дітей відновити порядок речень і прочитати повідомлення.
«Любі друзі!»
Ви успішно засвоїли тему речення. І тому ми з Суржиком
вирішили вас винагородити. Але, щоб в повній мірі насолодитися нашим сюрпризом,
вам необхідно довести, що з реченням ви на ти.
Бажаємо успіху!»
̶
Отже, ми маємо
підсумувати знання з розділу «Речення».
II. Актуалізація знань
̶
Діти, що ми щойно
прочитали? (Лист, повідомлення)
̶
Чи можемо ми
сказати, що це текст?
̶
Доведіть. (Діти
називають ознаки тексту)
̶
Які речення в цьому
тексті?
1. Каліграфічна хвилинка
̶
Запишіть
каліграфічно звертання. (Любі друзі!)
ІІІ. Основна частина
̶
Молодці! Сюрприз
від Мови із Суржиком ви заслужили. Це мультфільм «Маша і Ведмідь».
Вмикаю уривок з мультфільму, але без звука.
̶
Цікаво так
дивитися? Давайте ми озвучимо побачений мультфільм.
(Діти складають розповідні речення за змістом)
̶
Визначте граматичну
основу речень. (Слухання відповідей)
̶
А тепер,
перебудуйте свої речення в спонукальні, питальні.
1. Фізкультхвилинка
Зарядка з мультимедійного підручника «Українська мова 2
клас»
2. Встановлення зв’язку слів у реченні
̶
Доки Мова із
Суржиком ладнають звук у мультфільмі, давайте виконаємо ще одну цікаву вправу.
Вправа з мультимедійного підручника
Верба миє гілля у хвилях.
Верба (що робить?) миє,
миє (що?) гілля,
миє (у чому?) у хвилях.
Подув теплий вітер.
Вітер (що зробив?) подув, вітер (який?) теплий,
подув (що?) вітер.
̶
Який можна зробити
висновок на основі словосполучень вітер (що робив?) подув, подув (що?) вітер.
̶
Так, можна ставити
питання як від підмета до присудка, так і навпаки. Такий зв’язок мають лише
головні члени речення.
̶
Який заголовок міг
би мати твір з такими реченнями?
3. Побудова речень за схемами
̶
Мова із Суржиком
продовжують налагоджувати звук у мультфільмі і вони побачили такі проводочки,
на що вони схожі?
___________ ____________ … .
____________
… _____________ _________.
_____________
̶
Так, це схоже на
моделі речень. Давайте побудуємо речення за такими моделями.
Учні записують кілька варіантів
у зошит.
IV. Підсумок
уроку
̶
Мова із Суржиком
нарешті полагодили звук у нашому мультфільмі, і ми можемо насолодитись
переглядом. Проте нам потрібно піднятися сходами. Для того, щоб піднятися
сходами, поширте речення на чотири слова.
Сніг іде. Діти пішли.
На перерві показую дітям мультфільм.
Немає коментарів:
Дописати коментар